torsdag 29 september 2011

hej nytt rum och hejdå Bella

Utanför öser regnet ner. Smattret mot taket låter nästan aggressivt. Det har varit ganska dåligt väder här de senaste dagarna, molnigt och regnigt.

Lite nya saker har skett. För det första så har jag bytt boende. Mitt förra var bra, men det kändes lite långt från stranden och centrum, man var liksom tvungen att ta moppen om man ville komma någonstans. Nu bor jag nästan precis vid stranden på ett ställe med det mycket charmiga namnet Strawberry Hotel. Standarden på rummet är något enklare, men ovanstående fördelar och det faktum att det är lite billigare överväger, så jag är mycket nöjd med min flytt.

En annan nyhet är lite tråkigare, och det är att en av volontärerna, Bella, har åkt hem. Hon hade varit här i två månader redan när vi kom, så nu var hennes tid här över. Känns alltid tomt när en person vars närvaro man vant sig vid försvinner. I brist på kräftor så firade vi inte hennes sista kvällar här med kräftskiva, utan med räkskiva. Fisk -och skaldjursrestaurangerna nere vid vattnet här har nämligen helt himmelska räkor. Grillade, med konsistensen av den möraste kyckling man kan tänka sig. På skolan så avslutade Bella också på topp. Hon hade köpt godis till barnen och vi lekte lekar och gjorde pärlhalsband. Det var ett mysigt om än lite sorgligt hejdå-kalas.



Vi passade på att leka lite extra innan Bella skulle åka. Både "Kom under hökens vingar" och limbo gick hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar