måndag 19 september 2011

hemlängtan, men inte längtan hem

Grundstämningen idag har en svag eftersmak av hemlängtan. Även fast jag har människor runtomkring mig här hela tiden så kommer stundtals den där insikten av att man är så långt borta från allt som man känner till och den resulterar i en sorts känsla av ensamhet och hjälplöshet. Känslan är inte särskilt påtaglig, den ligger bara lugnt i maggropen och  maler och gnager lite. Det får accepteras för tillfället, och jag tror att det gör att de bra stunderna här uppskattas extra mycket. Man kan ju inte ha julafton varje dag, som Alfons farmor så klokt konstaterade.

3 kommentarer:

  1. Alfons och hans farmor är oxå två personer jag gillar att tänka på när tankarna virrar iväg ibland. Jag finns i ditt hjärta och du finns i mitt. älskar dig och det är så fint att läsa dina rader

    SvaraRadera
  2. hej jag e verkligen larvig .varje gång jag läser dina underbara berättelser gråter jag.skriv skriv .härligt att läsa i den vardag jag just nu lever i.träffade peter ramberg som gärna ville läsa vad du skriver är det ok att jag vidarbefodrar länken .stor bamse kram från din moster.

    SvaraRadera
  3. Vad gullig du är! ja självklart får du göra det. kram

    SvaraRadera